Przeglądy/badania rejestracyjne
Przeglądy/badania techniczne
Badania po naprawach powypadkowych
Badania pojazdów z zatrzymanym dowodem rejestracyjnym
Diagnostyka układu hamulcowego w tym dla samochodów 4×4
Diagnostyka układu kierowniczego
Sprawdzenie stanu zawieszenia
Sprawdzenie oświetlenia
Weryfikacja szczelności układów
Analiza spalin, zadymienia
Sprawdzanie amortyzatorów, w tym dla samochodów 4×4
Badanie geometrii i zbieżności kół
Nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdów nabijanie numerów ramy, wykonywanie tabliczek zastępczych/znamionowych
Podczas przeglądu sprawdzane są kluczowe elementy oraz układy samochodu mające wpływ na bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów oraz innych użytkowników dróg:
Stacja Kontroli Pojazdów w Motorpol Wrocław posiada zaplecze techniczne w postaci warsztatów autoryzowanych SEAT, Skoda, Volkswagen i wykonuje przeglądy techniczne pojazdów następujących kategorii:
A – motocykle i motorowery
B – samochodowe o dopuszczalnej
masie całkowitej do 3,5 t
T – ciągniki rolnicze
Mamy również prawo do nadawania cech identyfikacyjnych pojazdów przez nabijanie numerów ramy, wykonywanie tabliczek zastępczych znamionowych (DW/106/P ABT/h).
Na przegląd należy zabrać ze sobą dokument legalizacyjny butli LPG. Legalizacja musi być ważna – jest ona wydawana na 10 lat. Dodatkowo specjalnym czujnikiem sprawdza się szczelność instalacji LPG.
Jeżeli podczas przeglądu diagnosta wykryje usterkę/usterki, samochód nie przejdzie badania technicznego. Gdy usterki samochodu zagrażają bezpieczeństwu jazdy, diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny pojazdu, który następnie zostaje wysłany do odpowiedniego wydziału komunikacji. Takim samochodem nie można poruszać się po drogach.
Po usunięciu usterek należy zgłosić się do stacji kontroli pojazdów na ponowne badanie. Jeśli jego wynik będzie pozytywny, można odebrać dowód rejestracyjny w wydziale komunikacji. Sytuacja wygląda lepiej, jeżeli usterki nie zagrażają bezpieczeństwu. Wystawia się wtedy zaświadczenie o negatywnym wyniku badania technicznego i wypisuje na nim usterki, które kierowca powinien usunąć w ciągu czternastu dni od badania. Podczas drugiej wizyty kierowca płaci jedynie za sprawdzenie elementów, które miały być naprawione lub wymienione.