Pierwszy Golf GTI pojawił się w 1976 roku i od razu zrewolucjonizował motoryzacyjny świat. Jego obecność na rynku spowodowała, że ludzie zakochali się w modelach typu hot hatch. Jaki jest dziś, 45 lat później? Wciąż daje frajdę z jazdy, a jednocześnie jest komfortowy i praktyczny.
Ósmą generację Golfa GTI poznaliśmy w lutym 2020 roku podczas światowej premiery w Genewie. W Polsce Golf 8 GTI pojawił się w październiku. Od samego początku budził wiele emocji wśród fanów kultowego modelu Volkswagena. Golf GTI znany jest z doskonale zestrojonego zawieszenia, dynamicznej jazdy i sportowej stylistyki. Tych charakterystycznych cech nie brakuje w modelu z rocznika 2020.
Warto podkreślić, że nowa wersja Golfa ma w sobie więcej technologii niż kiedykolwiek. Wystarczy wsiąść, by poczuć cyfrową rewolucję.
VW Golf 8 GTI dostępny jest tylko w jednej wersji silnikowej. Jest to silnik 2.0 TSI o mocy 245 KM. Prędkość maksymalna nowego Golfa wynosi 250 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,4l/ 100 km*. Posiada 7-stopniową skrzynię biegów DSG.
Dwusprzęgłowa przekładnia DSG z nową, małą dźwignią selekcyjną dba o płynną zmianę biegów. Dodatkowo obniża zużycie paliwa.
Oprócz GTI w ofercie Volkswagena znajdziemy jeszcze Golfa GTD z 2-litrowym dieslem. Dostępny jest także model GTE wyposażony w technologię hybrydową plug-in.
Najnowszy Golf GTI rozpędza się od 0 do 100 km w 6,3 sekundy. Taki wynik udało się uzyskać m.in. dzięki współpracy inżynierów i designerów. Odświeżone nadwozie skutecznie obniżyło opór aerodynamiczny. Dodatkowo wyrównano nacisk na poszczególne osie, co pozwoliło zwiększyć stabilność samochodu. Dzięki temu kierowca czuje się pewniej podczas wysokich prędkości.
Zeszłoroczny model GTI zachwyca nie tylko stylistyką na zewnątrz, ale również w środku. Oprócz sportowych akcentów typowych dla tej wersji Golfa znajdziemy także dużo cyfrowych nowości. Wzrok przyciąga przycisk Engine start/ stop, który zastąpił tradycyjną stacyjkę na kluczyk.
Odświeżona została również trójramienna kierownica. Teraz większość przycisków funkcyjnych to dotykowe płaszczyzny. Wystarczy je dotknąć lub przejechać palcem, aby wywołać określoną akcję. Lekkie wibracje potwierdzą przyjęcie polecenia przez system.
Digital Cockpit Pro to kolejna nowość w Golfie GTI. 10-calowy ekran umieszczony przed kierownicą wyświetla cyfrowe zegary. Przedstawiane informacje mogą zostać dopasowane do indywidualnych preferencji i potrzeb kierowcy. Wirtualny kokpit może zostać rozszerzony do wyższej wersji — Innovision Cockpit. Jest to możliwe dzięki połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji Discover Pro.
Na środku deski rozdzielczej umieszczono dotykowy ekran systemu multimedialnego. Jest on zwrócony w stronę kierowcy, aby ułatwić jego obsługę podczas jazdy. Tak, jak w przypadku kierownicy, tradycyjne przyciski zostały zastąpione dotykowymi.
Spośród elementów wnętrza Golfa VIII GTI należy dodatkowo wyróżnić:
Nowy Golf GTI udowadnia, że klasyka nie musi być nudna! Dolna osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu i czerwona linia przecinająca front nadwozia. Oto charakterystyczne elementy tego modelu. Dynamiczny kształt zderzaka, poszerzone progi i spojler dachowy podkreślają sportową stylistykę. Elegancji nadają wąskie reflektory LED, niżej poprowadzona linia nadwozia i chromowane końcówki rur wydechowych.
Cena katalogowa nowego VW Golfa 8 GTI zaczyna się od 161 790 zł. Teraz na wyprzedaży rocznika Golf 8 GTI dostępny jest z rabatem 5 000 zł.
Sportowa wersja Golfa dostępna jest także w atrakcyjnym finansowaniu dla klienta biznesowego. Leasing Volkswagen Business Care umożliwia zakup nowego Golfa GTI w niskiej racie. Miesięczną opłatę można rozszerzyć o koszt wybranych usług serwisowych.
Benzyna bezołowiowa | 2.0 TSI 180kW/245KM |
Silnik | 4-cylindrowy, wysokoprężny |
Pojemność | 1.984 |
Max. moment obr., Nm przy obr. / min | 370 Nm / 1600 – 4300 1/min |
Norma emisji spalin | EURO 6 AP |
Skrzynia biegów, seryjnie | DSG, 7-stopniowa |
Spalanie w cyklu mieszanym | 7.4 l/100 km |
Ładowność | 422 – 562 kg |
Masa własna min. | 1.463 kg |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km | 6,3 s |
Długość | 4.287 mm |
Szerokość | 1.789 mm |
Rozstaw osi | 2.627 mm |
Pojemność bagażnika maksymalna | 1.230 l |
Średnica zawracania | 10.900 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l |
Nowa generacja legendarnego Golfa GTI jest już w salonie VW Motorpol Wrocław. To model idealny dla miłośników samochodów sportowych szukających komfortowego hatchbacka. Mnogość dostępnych opcji wyposażenia umożliwia stworzenie zindywidualizowanego Golfa GTI. Wystarczy wsiąść by poczuć różnicę i sportowe emocje.
Zapraszamy na jazdy próbne!
*Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa są podane według norm WLTP. Sprawdź na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html