Premiera ŠKODY Enyaq iV miała miejsce 1 września 2020 roku w Pradze. A już 2 września z sukcesem poprowadziła peleton wyścigu Tour de France.
Jest to pierwszy, zaprojektowany od podstaw, w pełni elektryczny model czeskiej marki. Zbudowany został na podstawie nowoczesnej platformy MEB* (Modular ElektroBaukasten).
Prezentacja nowego, topowego modelu ŠKODY stanowiła najważniejszy punkt w programie obchodów 125-lecia istnienia marki.
Ciekawostką jest fakt, że w reklamie nowej ŠKODY Enyaq iV słychać utwór Phila Collinsa „In the Air Tonight” z 1981 roku.
Spot możecie zobaczyć tutaj:
A sam utwór Phila Collinsa „In the Air Tonight” znajdziecie tu: https://youtu.be/YkADj0TPrJA
Spis treści
Stylistyka tego elektrycznego SUV-a inspirowana jest kryształem. Uwagę niewątpliwie przyciąga nowy, podświetlany grill Crystal Face. Pojawił się on pierwszy raz w samochodzie marki ŠKODA. Cały przedni pas między reflektorami podświetla 130 diod. Jest to wyróżnik limitowanej serii ŠKODY Enyaq iV Founder’s Edition. Nowością są również 21-calowe koła oraz wyświetlacz infotainment o przekątnej 13”. Kierowca doceni system head-up wzbogacony o rozszerzoną rzeczywistość.
Pakiet asystentów do końca 2021 roku zostanie wzbogacony o trzy systemy wspomagające parkowanie. Gamę silników rozszerzy również akumulator o pojemności 50 kWh.
Produkcja elektryka czeskiej marki rozpoczęła się już w tym roku. Do sprzedaży trafi w pierwszych miesiącach 2021 roku. A my z niecierpliwością czekamy na chwilę, w której pojawi się w salonie ŠKODA Motorpol Wrocław.
ŠKODA Enyaq dostępna będzie w 6 wersjach wyposażenia:
Wnętrze nowej ŠKODY Enyaq zostało zaprojektowane z myślą o komforcie podróżujących. W oparciach przednich foteli znalazły się kieszenie na telefon. Pojemne schowki w drzwiach pomieszczą butelki z napojami o pojemności 1,5 l. Kierowca ma do swojej dyspozycji praktyczny schowek pull-out. Dostęp do dokumentów i kart nigdy nie był tak prosty. Przestrzeń pod konsolą centralną również została zagospodarowana. W Skodzie Enyaq znajduje się tu praktyczna półka na drobne rzeczy.
Cyfrowy zestaw wkaźników z 5,3 calowym kolorowym wyświetlaczem jest tu standardem. Kierowca może wybrać jeden z 3 zestawów wyświetlanych informacji, dopasowując je do własnych potrzeb.
Dopełnieniem funkcjonalności auta, są znane nam już rozwiązania spod znaku „simply clever„. W drzwiach kierowcy znajduje się schowek na parasol. Kamizelka odblaskowa jest łatwo dostępna dzięki specjalnemu uchwytowi. Pasażerowie z tyłu zyskali rozkładane stoliki. Do dyspozycji mamy łącznie 6 dobrze przemyślanych schowków.
Wnętrze nabierze indywidualnego charakteru dzięki możliwości wyboru 1 z 10 kolorów oświetlenia ambiente. A decydując się na pakiet komfortowego snu, otrzymasz nie tylko wygodne zagłówki, ale także koc.
ŠKODA Enyaq została zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie kierowcy i pasażerów.
Systemy bezpieczeństwa, na które warto zwrócić uwagę, to:
Nowa ŠKODA Enyaq iV na jednym ładowaniu może przejechać nawet 500 km. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności 82 kWh. Model będzie dostępny w 5 konfiguracjach napędu:
Model | Moc [KM] | Moment obrotowy [Nm] | Napęd | 0-100 km/h [s] | Prędkość maksymalna [km/h] | Zasięg [km] | Akumulator [kWh] |
iV50 | 150 | 220 | 4×2 | 11,4 | 160 | 350 | 55 |
iV60 | 150 | 310 | 4×2 | 8,7 | 160 | 390 | 62 |
iV80 | 200 | 310 | 4×2 | 8,5 | 160 | 500 | 82 |
iV80X | 265 | 425 | 4×4 | 6,9 | 160 | 460 | 82 |
iVRS | 305 | 460 | 4×4 | 6,2 | 180 | 460 | 82 |
Poszczególne napędy będą pojawiały się systematycznie do końca 2021 roku.
Limitowana seria Enyaq iV Founder’s Edition trafi na rynek w liczbie zaledwie 1 895 sztuk. Model ten z bogatym wyposażeniem oraz charakterystyczną stylistyką upamiętnia założenie firmy w 1895 roku przez Vaclava Laurina i Vaclava Klementa.
Ładowanie ŠKODY Enyaq iV może odbywać się na trzy sposoby:
Standardowe ładowanie zajmie od 6 do 8 godzin w zależności od akumulatora. Na stacji szybkiego ładowania zostanie naładowany od 5 do 80 proc. w 38 minut.
Niezwykłą gratką dla pierwszych nabywców nowej elektrycznej ŠKODY jest karta MySKODA Powerpass. Będzie ona dostarczona w cenie ŠKODY Enyaq. Pozwoli ładować auto w preferencyjnych cenach w blisko 200 tys. punktach na terenie UE.
Dane techniczne ŠKODY Enyaq wyglądają następująco:
ŠKODA Enyaq w porównaniu do ŠKODY Kodiaq jest nieco mniejsza. Różnice w długości i wysokości wynoszą odpowiednio 48 mm i 44 mm. Pojemność bagażnika, choć imponująca, jest o 250 l mniejsza.
Stylistyka nowej ŠKODY Enyaq iV idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,27. Kierowcy daje to większy zasięg przy mniejszym zużyciu energii elektrycznej oraz poprawiony komfort akustyczny. Innymi słowy, tańsze i przyjemniejsze podróżowanie.
ŠKODA Enyaq na jednym ładowaniu pokona nawet 500 km. Od zera do setki rozpędzi się w 6,2 sekundy jeśli zdecydujemy się na napęd vRS. Wrażenie robi również przestrzeń wewnątrz samochodu oraz czas ładowania. Niewątpliwie jest to niezwykły elektryk, który lada moment pojawi się w Polsce.
Elektryczny SUV budzi spore emocje. Dziennikarze przyjęli ten model bardzo entuzjastycznie. Zainteresowanie wśród klientów salonu ŠKODA Motorpol Wrocław rośnie z dnia na dzień. Najczęściej pojawiającymi się pytaniami są te o moment pojawienia się w salonie oraz cenę.
Wg szacunków dziennikarzy ceny ŠKODY Enyaq będą zaczynały się od około 150 tys. złotych. Oficjalnie cena ŠKODY Enyaq iV nie została jeszcze podana. Informacja ta będzie dostępne wraz z publikacją cennika. Powinno to nastąpić w najbliższych dniach.
Zgodnie z zapowiedzią ŠKODA Enyaq iV oficjalnie pojawi się w Polsce w pierwszych miesiącach nowego roku. W salonach powinna pojawić się mniej więcej w tym samym czasie. W pierwszej kolejności przyjedzie do nas samochód demonstracyjny. Dzięki temu wspólnie będziemy mogli przetestować pierwszy w pełni elektryczny SUV marki ŠKODA. A jeśli sytuacja na to pozwoli, to zorganizujemy elektryzującą premierę.
Czy nowa ŠKODA Enyaq iV będzie wyborem wrocławskich kierowców? Ma na to wszelkie zadatki. Czy jest to model skazany na sukces? Przekonamy się już niebawem. Zależeć będzie to od kilku czynników. Wśród nich są m.in. cena ŠKODY Enyaq, dostępność ładowarek i gotowość na zmianę nawyków u polskich kierowców.
O wszystkich wydarzeniach związanych z samochodem ŠKODA Enyaq iV będziemy Was informowali. Zachęcamy do polubienia naszego profilu ŠKODA Motorpol Wrocław na Facebooku.
WLTP
W zależności od modelu, wariantu i wersji zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 0 g/km. Emisja CO2 – nie dotyczy. Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Zużycie energii w cyklu mieszanym od 156 WH/KM do 181 WH/KM. Zużycie paliwa i emisja CO2 zostało określone zgodnie z procedurą WLTP. Sprawdź na stronie: https://www.skoda-auto.pl/swiat-skody/wltp
*Na tej samej platformie powstały także VW ID.4 i Audi Q4 e-tron.