Samochód o sportowym zacięciu budzi emocje nie tylko u kierowcy. Przyciąga uwagę designem oraz brzmieniem silnika. Zastosowane w nim rozwiązania funkcjonalne oraz systemy bezpieczeństwa przypadną do gustu niejednemu fanowi motoryzacji. Dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i Sportstourer. Mowa oczywiście o debiutującym w listopadzie 2020 roku CUPRA Leonie.
Spis treści
Ten sportowy samochód został zaprojektowany zgodnie z DNA hiszpańskiej marki. Ostre linie nadwozia, charakterystyczny grill i pełne światła LED wyróżniają go na drodze. A to, co kryje się pod maską stanowi ”kropkę nad i”. Silnik hybrydowy o mocy 245 KM rozpędzi auto do setki w 6,7 s. Napęd ten dostępny jest w obu wersjach nadwozia CUPRY Leona: hatchback oraz Sportstourer. Pozwoli przejechać do 52 km tylko na napędzie elektrycznym. Alternatywnie mamy do wyboru silnik benzynowy o mocy: 300 KM lub 310 KM. Pierwszy gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Drugi zaś już w 4,9 sekundy. We wszystkich mamy do dyspozycji 7-biegową automatyczną skrzynię DSG.
CUPRA Leon to pierwsza hybryda hiszpańskiej marki. Pod maską znajdziemy silnik spalinowy 1.4 TSI o mocy 150 KM. Do tego dołącza się silnik elektryczny o mocy 115 KM. Wyposażony jest on w baterię jonowo-litową o pojemności 13 kWh. Oba silniki generują łączną moc 245 KM i moment obrotowy na poziomie 400 Nm. W przypadku samochodów hybrydowych ważną kwestią jest zasięg. CUPRA Leon e-Hybrid umożliwia przejechanie do 60 km na silniku elektrycznym. Jazda po mieście może być nie tylko bardziej ekonomiczna, ale również ekologiczna. Całkowity zasięg, jaki oferuje hybrydowy model CUPRA to 677 km.
Projektanci, tworząc nowego Leona, skupili się uchwyceniu sportowego ducha marki. Design nadwozia z pewnością docenią fani wysokich osiągów i mocnych wrażeń z jazdy. Z przodu widoczne są większe wloty powietrza oraz duży spojler. Dynamiczną linię nadwozia podkreślają osłony progów. Uwagę zwracają także 19-calowe aluminiowe felgi, dostępne w dwóch kolorach: miedzianym i srebrnym. Pod nimi skrywają się hamulce Brembo 370 mm. Charakteru dodają również chromowane lusterka boczne i rama grilla. Co ważne, przeprojektowane elementy nadwozia poprawiają też aerodynamikę CUPRY Leona. W tym aspekcie jest lepsza o 8% od modelu SEAT-a w wersji Cupra.
Sportową stylistykę można spotkać również we wnętrzu. Pierwsze charakterystyczne akcenty widoczne są po otwarciu drzwi. Na podłożu wyświetli się logo CUPRA. W środku znajdziemy wiele detali w kolorze miedzi i ciemnego chromu. Pierwsze spojrzenie przyciągnie kierownica z miedzianymi przeszyciami i obręczami przycisków. Deskę rozdzielczą i listwy drzwi wykończono szczotkowanym aluminium. Wyjątkowy styl wnętrza podkreślają kubełkowe fotele.
Klienci mogą jeszcze bardziej zindywidualizować wnętrze nowej CUPRY Leon, wybierając kolor lub pakiet:
Bogate wyposażenie CUPRY Leona stawia go wysoko w rankingu samochodów osobowych. Przestronne wnętrze i wygodne, kubełkowe fotele są wstępem do tego, co oferuje ten model. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu (DCC) pojazd reaguje na zmiany stylu jazdy i sytuacje na drodze. Kierowca może również dostosować ustawienia nadwozia do warunków trasy. Do dyspozycji ma cztery tryby jazdy: Comfort, Sport, CUPRA, Individual.
W wersji Sportstourer parametrami mocy steruje układ napędu na 4 koła 4Drive. System rozkłada moc na odpowiednie koła. Dzięki temu pojazd uzyskuje lepszą przyczepność i wydajność.
Wnętrze nowej CUPRY Leon zostało stworzone tak, aby dostarczać jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Uwagę od razu zwraca ogrzewana, obszyta skórą, wielofunkcyjna kierownica. Pod jej ramionami znajdziemy przyciski do uruchomienia silnika i zmiany trybu jazdy. Za nią widoczny jest najnowocześniejszy wirtualny kokpit. Ten 10-calowy ekran umożliwia wyświetlanie nawet 3 różnych paneli z informacjami. Dzięki temu kierowca ma zapewnioną lepszą kontrolę nad pojazdem i aktywnymi funkcjami.
Na desce rozdzielczej znajdziemy również 10” dotykowy ekran z nawigacją Navi System +. Podróż umili innowacyjny system multimedialny. Wyposażony w Full Link zapewnia połączenie z Apple CarPlay czy AndroidAuto. Dzięki temu ulubiona muzyka, podcasty i kontakty dostępne są w każdej chwili. Łatwiejsze i bezpieczniejsze sterowanie multimediami umożliwia obsługa głosowa. Wystarczy dwukrotnie powiedzieć „Hola” i wydać komendę dotyczącą nawigacji czy muzyki.
Wrażenia z jazdy potęguje oświetlenie ambiente, które można dostosować do własnych preferencji. Jednak zastosowana technologia LED ma też dodatkowe funkcje. Światła wewnątrz auta są częścią systemu monitorowania martwego pola i asystenta wysiadania.
Nowa CUPRA Leon to nie tylko symbol wysokich osiągów. Model ten jest uznawany za jeden z najbezpieczniejszych w gamie aut hiszpańskiej marki. Znajdziemy tam rozwiązania, które wspierają komfort jazdy kierowcy i bezpieczeństwo pasażerów. W jednym z najbardziej wymagających testów zderzeniowych Euro NCAP CUPRA Leon otrzymał maksymalną ocenę. 5 gwiazdek przyznano zarówno wersji spalinowej, jak i hybrydowej. Wynik ten potwierdza jak ważnym aspektem dla marki jest bezpieczeństwo.
Spośród najważniejszych systemów i asystentów możemy wymienić:
Hiszpańska marka oferuje samochody na co dzień, ale ze sportowym zacięciem. Przestronne wnętrze, wygodne fotele i tylna kanapa, technologia dostępna na wyciągnięcie ręki oraz pojemny bagażnik. Brzmi jak typowy rodzinny samochód. Gdy dodamy do tego odważny design, sportowe akcenty i wysokie osiągi, otrzymujemy wyjątkowe połączenie funkcjonalności, stylu i mocy. Taka jest właśnie CUPRA Leon Sportstourer. Nie można zapomnieć o aspekcie ekonomicznym i ekologicznym. Leon w hybrydzie plug-in oferuje ok. 60 km zasięgu. Zatem korzystając z silnika elektrycznego, jesteśmy w stanie poruszać się po mieście bezemisyjnie. Udając się w dłuższą trasę możemy przejechać nawet 677 km.
CUPRA Leon Sportstourer 310 KM
Przedsiębiorców rozważających zakup CUPRY Leona zainteresuje finansowanie tego modelu. Dostępny jest on w nowoczesnych formach finansowania, już od 0% wpłaty własnej.
Ceny CUPRY Leon z roku produkcji 2022/2023 z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM zaczynają się od 152 400 zł. W wersji Sportstourer cena bazowa to 156 200 zł. Mocniejsza wersja z 300 konnym silnikiem dostępna jest od 168 900 zł, a w nadwoziu kombi od 172 800 zł.
CUPRA LEON ST z najmocniejszym silnikiem 310 KM i napędem 4Drive startuje od ceny od 187 800 zł.
Silnik | 2.0 TSI 245 KM (180 kW) 2.0 TSI 300 KM (221 kw) |
Skrzynia | DSG 7-biegowa DSG 7-biegowa |
Prędkość max. | 250 km/h 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,4 s. 5,7 s. |
Długość | 4398 mm |
Szerokość | 1799 mm |
Wysokość | 1442 mm |
Pojemność bagażnika | 380 l |
Silnik | 2.0 TSI 245 KM (180 kW) 2.0 TSI 300 KM (221 kW) 2.0 TSI 310 KM (228 kw) |
Skrzynia | DSG 7-biegowa DSG 7-biegowa DSG 7-biegowa |
Prędkość max. | 250 km/h 250 km/h 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,7 s. 5,9 s. 4,9 s. |
Długość | 4657 mm |
Szerokość | 1799 mm |
Wysokość | 1437 mm |
Pojemność bagażnika | 620 l |
Aby poznać możliwości CUPRY Leon i CUPRY Leon Sportstourer zapraszamy na jazdy testowe do salonu Motorpol Wrocław przy al. Karkonoskiej 81. Będzie to doskonała okazja do sprawdzenia właściwości jezdnych samochodów oraz komfortu podróżowania.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.